Rossmann spustil nové In-Store rádio. Ušetří díky němu na hudebních poplatcích
Příjemná podkresová hudba v kombinaci s aktuálními produktovými a náborovými nabídkami – to vše na míru jednotlivým prodejnám. To je novinka, která čeká od konce roku 2017 na zákazníky ve všech drogeriích ROSSMANN. Síť drogistických obchodů totiž začala využívat službu in-store rádia s hudební licencí od nezávislého správce autorských práv, díky kterému získají nejen hudbu a obsah podle potřeby, ale především výrazně ušetří na hudebních poplatcích. Za vývojem in-store rádia stojí zlínská firma IS Media.
Na celkem 131 prodejnách této drogistické sítě do loňského prosince hrálo sice in store rádio, ale bez hudby, pouze s reklamními nabídkami. „In-store rádio je pro nás velmi významným marketingovým nástrojem. Jsme si vědomi, že naši zákazníci nakupují velmi impulsivně, proto je nutné oslovit je přímo na prodejním místě. Hudbu jsme však v rádiu nepouštěli, a to především kvůli velmi vysokým poplatkům OSA a Intergram,“ uvedla Marcela Syrovátková, vedoucí marketingového oddělení společnosti ROSSMANN.
Díky in-store rádiu od zlínské firmy se nyní hudební kulisa stala nedílnou součástí drogistických prodejen, a to za podstatně nižší cenu. IS Media je totiž registrovaná jako nezávislý správce autorský práv a licencuje hudbu přímo od autorů a hudebníků. „Agentury jako OSA nebo Intergram nemají s těmito autory nic společného a nevlastní autorská práva k této hudbě. Odpadá tak povinnost platit jim příslušné poplatky,“ vysvětluje princip služby David Malina, manažer IS Media, a doplňuje, že síť prodejen ROSSMANN se tak zařadila k více jak tisíci obchodům v Česku a na Slovensku, které využívají in-store rádio právě s hudební licencí IS Media.
Průměrně totiž provozovatelé obchodů, kteří rádio s hudební licencí od IS Media pouští, ušetří oproti poplatkům OSA od 30 do 70 % nákladů podle velikosti provozovny, u větších obchodů to může být úspora i 90 %. „Z našich výzkumů navíc vyplývá, že 80 % zákazníků preferuje v prodejně hudbu, 13 % neví a jen 7 % chce nakupovat bez hudby. Zajímavým závěrem je i to, že lidé vnímají rozdíl mezi hudbou licencovanou OSA nebo Intergram a hudbou pod licencí IS Media jako velmi malý. To pozitivně hovoří pro provoz IS hudby vzhledem k několikanásobně nižším nákladům,“ uvedl David Malina.
Kromě hudby na míru, která podpoří nakupování v prodejnách ROSSMANN, umožní rádio jednotlivým prodejnám přizpůsobit si vysílání vlastním potřebám. Ty si tedy mimo hudebního programu mohou plánovat do rádia reklamní spoty, jingly a časovat program i hlasitost podle potřeby. „Systém navíc funguje tak, že na každé prodejně se může vysílat jiný spot – například náborové spoty mohou vysílat pouze v prodejnách, kde hledají zaměstnance,“ uvedl příklad Malina a dodal, že v rámci servisu pro drogerii také spoty vyrábí. „Jsme schopni reagovat velmi rychle, během jednoho pracovního dne je možné spot vyrobit a rovnou nasadit do vysílání.“ Obchody získávají automaticky i poradenství a vzdálený monitoring fungování rádia.
In-store rádio s licencí nezávislého hudebního správce uvedla na trh firma zlínská firma IS Media, která vznikla v roce 2010 oddělením od firmy IS Produkce zabývající se výrobou rozhlasových a televizních spotů a kampaní. Již od roku 2007 ale fungoval provoz in-store systémů v rámci této firmy. V současné době jejich in-store systém s vlastní hudební licencí využívá téměř 1 000 provozoven, které ve svých prostorách chtějí pouštět hudbu jako kulisu a nechtějí při tom platit neúměrně vysoké poplatky agentuře OSA a Intergram. „Společnost ROSSMANN je pro nás velmi významný klient a její rozhodnutí využívat in-store rádio znamená pro naši firmu potvrzení kvalit této služby,“ sdělil manažer IS Media David Malina.