Není sládek jako Sládek

Značka Braník, která dlouhodobě patří k nejprodávanějším pivním značkám v maloobchodě, v poslední době nezahálí. Poté co loni představila nový koncept značkových restaurací Výčep Braník a letos lahvový Braník černý, přichází s novým pivem Sládek určeným exkluzivně pro hospody a restaurace.

Spodně kvašené pivo českého typu se vyznačuje výrazným chmelovým aroma, které mu dodává studené chmelení českým aromatickým chmelem. Vždyť i své jméno nese pivo po aromatické odrůdě chmele „Sládek”, která má znamenitý vliv na vyváženou hořkost a příjemné chmelové aroma piva. Jde o pozdní odrůdu s vyššími výnosy, která je často používána právě pro druhé, někdy i pro závěrečné chmelení piva. Vzájemně se výborně doplňuje s nejznámějším českým chmelem, tedy Žateckým poloraným červeňákem.

Pivo Sládek zaujme kromě chmelového aroma také svou čistou zlatou barvou, pevnou pěnou a plným tělem. V jeho chuti převažuje postupně se rozvíjející hořkost s příjemným sladovým dojezdem vybízejícím k dalšímu napití.

„Sládek bude jednou z hlavních hvězd letošní letní roadshow Braníku ve spojení s rádiem Blaník. Během července a srpna budou každý týden na základě přání posluchačů vybrány dvě lokality kam dorazí nejen točené pivo, ale také občerstvení a doprovodný hudební program,” představuje Petra Chovancová, manažerka značky Braník.

Kdy a kde vlastně cesta Braníku – a s ní i cesta k dnešnímu Sládkovi – začíná? Vrátit se musíme na konec 19. století, kdy se ti nejlepší pražští sládci a majitelé pivovarů – z dnešního pohledu spíše minipivovarů – rozhodli, že společně postaví nejen moderní pivovar v Braníku, ale taky společně napíší recepturu nového piva českého typu. I když každý sládek v té době vařil úplně jiné pivo, přesto se dokázali dohodnout a vdechnout život dobře prokvašenému ležáku s pěkně zaokrouhleným tělem, bohatým chmelovým aroma a osvěžujícím řízem.

„Skoro 120 let po historických událostech kolem branického pivovaru jsme na počest tohoto počinu uvařili pivo, které dokonale využívá toho, v čem jsme my Češi nejlepší. Tedy pěstování aromatických chmelů. Právě odrůda Sládek, kterou jsme tentokrát použili i za studena, dodává pivu Sládek krásné chmelové aroma, příjemnou hořkost spolu s plným tělem a poctivým řízem,” říká vrchní sládek Zdeněk Lux.

Značka Braník v současnosti zaujímá velmi silnou pozici především v maloobchodě, kde je druhým nejprodávanějším baleným pivem. Postupně si však získává oblibu i v čepované podobě v hospodách a restauracích. V loňském roce vzniknul značkový koncept Výčep Braník, který se vrací ke kultuře piva a jednoduchého občerstvení „na stojáka”. Nové pivo Sládek je pak dalším počinem, který by měl pomoci posílit pozici Braníku v segmentu on-trade.