Čeští dodavatelé díky Lidlu prodali do zahraničí za 4,6 miliardy korun
Více než 120 českých výrobců vyváží díky privátním značkám společnosti Lidl své zboží i do zahraničí. V roce 2015 dosáhl export českých výrobků prostřednictvím Lidlu 4,6 mld. Kč a vzrostl tak oproti roku 2014 o 9,8 %.
Mezi největší vývozce patří společnosti Krahulík – MASOZÁVOD, Mlékárna Pragolaktos, a.s., La Lorraine, a.s., VESETA spol. s r.o., LE & CO – Ing. Jiří Lenc, Mlékárna Hlinsko, a.s., Budějovický Budvar, Čerozfrucht s.r.o., Mlékárna Čejetičky, nebo DELIMAX a.s.
Mnoho dodavatelů spolupracuje se společností Lidl dlouhodobě. Tato spolupráce na ně na jedné straně klade vysoké nároky v oblasti kvality i požadovaného objemu dodávek, na druhé straně jim však především v oblasti vývozu zboží do zahraničí výrazně pomáhá. Dokladem této velmi dobře fungující spolupráce je společnost LE & CO – Ing. Jiří Lenc, s.r.o.
„Společnost LE & CO – Ing. Jiří Lenc, s.r.o. spolupracuje se společností Lidl od roku 2012, v současné době naše spolupráce čítá 15 výrobků typu šunek a masných specialit, které jsou prodávány pod privátními značkami Lidlu (Pikok, Baroni, Deluxe). Od roku 2013 se vzájemná spolupráce rozšířila i na dalších 7 zemí, převážně východní a jižní Evropy, tento export pro nás představuje cca 8% celkového obratu. Vzhledem k tomu, že společnost Lidl klade velké nároky na kvalitu výrobků a je ochotna zavádět i nové inovativní druhy výrobků, je tato spolupráce pro nás prospěšná i z hlediska vlastního vývoje a zdokonalování našeho systému a otevírá nám nejen další obzory a možnosti spolupráce, ale umožňuje i zvýšení prodejů výrobků nejvyšší kvality, na které můžeme být pyšní. Samotný export do zahraničí je pro nás, díky velmi sofistikovanému systému společnosti Lidl, značně usnadněn. Odpadají nám starosti s logistikou, uvedením výrobků na trh (privátní řady jsou v daných zemích velmi oblíbené a etablované), velmi zjednodušené jsou komunikační problémy, řešení legislativních požadavků v zemích cílového prodeje a na velmi vysoké úrovni je řešení otázek v oblasti dalšího vývoje. Společnost Lidl díky své obchodní politice roste a sílí a my jsme velmi rádi, že se na tomto stavu podílíme, jako její partner.“, komentuje spolupráci jednatel společnosti, ing. Aleš Lenc.