Lodí, vlakem a kamionem: DB Schenker zavedl nové přepravní řešení mezi Tureckem a Skandinávií
Nové dopravní spojení jihovýchodu a severu Evropy snižuje ceny za přepravu a redukuje emise CO2 až o 70 procent. Kombinace využití námořní, železniční a kamionové přepravy ušetří každý týden v průměru 2 500 km ujetých po evropských silnicích.
Zboží pohybující se mezi Tureckem a Evropou se dnes nejčastěji dopravuje nákladními vozy přes Balkán. To může být brzo minulostí, protože DB Schenker přináší nové dopravní řešení, které zahrnuje propojení severní Itálie a Turecka námořní přepravou. Umožní rychle a jednoduše dopravit zboží ze Skandinávie do Turecka, dokonce i do Íránu, a to včetně vyřízení celních formalit. Díky silné poptávce po tomto řešení spouští DB Schenker tyto přepravy jednou týdně v obou směrech.
Poptávka po efektivní, inovativní a flexibilní přepravě neustále roste. Spojováním různých typů přepravy reagujeme na požadavky zákazníků a můžeme jim tak nabídnout nová, cenově dostupná a k přírodě šetrná logistická řešení, říká Andreas Stadler, manažer pozemních přeprav ve společnosti DB Schenker Turecko.
K přepravě budou sloužit přístavy v Trieste (Itálie), Toulonu (Francie) a Pendiku/Mersinu (Turecko). Nová linka přináší rychlé “door-to-door” řešení mezi Skandinávií, Belgií, Francií, Německem, Rakouskem, Íránem a Tureckem. Čas přepravy zboží se díky využití nového způsobu transportu zkrátí. Na rozdíl od tradičních pozemních komunikací se touto cestou dá vyhnout čekání na hranicích. Nové řešení nabízí spolehlivé dodací lhůty a příznivé ceny za kompletní zajištění distribučního systému. Navíc při něm odpadnou náklady na skladování a zboží je po celou dobu cesty zabezpečeno a chráněno ve stejném přepravním kontejneru.
Snížení emisí CO2 o více než 70 procent
Společně se zkrácením přepravní doby pomáhá kombinované řešení snížit emise CO2 o více než 70 procent. To znamená, že se užíváním vlaků a lodí každý týden ušetří průměrně 2 500 km ujetých kamiony na pozemních komunikacích v Evropě.